Τουλάχιστον …περίεργη μπορεί να χαρακτηριστεί η στάση της Εκκλησιάς της Ελλάδας απέναντι στον νέο κορωνοϊό. Από τη στιγμή που ο ιός αυτός μπήκε στη ζωή μας, η Εκκλησία θα έλεγε κανείς πως ποτέ δεν έκανε το οτιδήποτε, όχι για να εναντιωθεί στο …σύστημα αλλά τουλάχιστον για να διατηρήσει τα κεκτημένα της. Αυτά που είναι τα αυτονόητα τα οποία τα έχει χάσει. Και στο πρώτο lockdown αλλά και στο δεύτερο, έχει δείξει μια μάλλον …δουλοπρεπή στάση απέναντι στα μέτρα εγκλεισμού και περιορισμού και σε αρκετές των περιπτώσεων δείχνει ανήμπορη να ορθώσει το ανάστημα της, κάνοντας εκατομμύρια πιστούς να απορούν.

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Το ότι υποβαθμίστηκε το Πάσχα του 2020, η μεγαλύτερη γιορτή δηλαδή της Ορθοδοξίας; Ότι μεταφέρθηκε η Ανάσταση σε άλλη ημερομηνία λες και είναι … κάτι που αλλάζει κατά το δοκούν; Το ότι ενόψει Χριστουγέννων μπήκε σε διαδικασία …παζαριών με την κυβέρνηση σχετικά με το πόσοι πιστοί θα μπορούν να είναι μέσα στους ναούς; Το ότι συναίνεσε στην αλλοίωση του τελετουργικού Αγιασμού των Υδάτων; Το ότι κατάφερε να υποβαθμίσει αυτό που υποτίθεται είναι η σημαία της; Δηλαδή την Θεία Κοινωνία;

Απέναντι στα περιοριστικά μέτρα που βιώνει η κοινωνία μας και τα οποία αμφισβητούνται από πολλούς (και από ειδικούς), η Εκκλησία όχι απλά δεν στάθηκε δίπλα στον πολίτη, αλλά όσο σκληρό και αν ακούγεται, έγινε …ένα με το σύστημα. Θα έπρεπε να είναι το πιο βασικό οχυρό απέναντι στη Νέα Τάξη Πραγμάτων αλλά δυστυχώς αποδείχθηκε κατώτερη των περιστάσεων και επέτρεψε στους πολιτικούς να αμφισβητήσουν τη λατρεία, έτσι όπως την έχουν μάθει οι Ορθόδοξοι. Παραμερίζοντας βέβαια ορισμένες …κόκκινες γραμμές οι οποίες υποτίθεται είναι (ήταν;) αδιαπραγμάτευτες.

Και το χειρότερο, εντός των κόλπων της, ενδοοικογενειακά δηλαδή, επέτρεψε στο να υπάρχει έντονη αντιπαράθεση. Ο κλήρος είναι χωρισμένος. Σε αυτούς που “φωνάζουν” κάτω τα χέρια από την Εκκλησία και σε αυτούς που τα …βρίσκουν με την κυβέρνηση και συμπεριφέρονται ως …κυβερνητικοί υπάλληλοι. Και το κρίσιμο ερώτημα είναι; Η Εκκλησία τον κόσμο τον σκέφτεται; Αυτόν που βρίσκεται στη μέση και δεν μπορεί να βγάλει άκρη με αυτά που του συμβαίνουν, τι έχει να του πει;

Μια σκέψη στο “Που είναι άραγε η εκκλησία;”
  1. […] Αναστάτωση εντός στους πιστούς αλλά και εντός της Εκκλησίας έχει προκαλέσει η κυβέρνηση της χώρας μετά τα νέα σκληρά μέτρα που ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας και που στην ουσία …ακυρώνουν την προηγούμενη συμφωνία που είχε συνάψει Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδας Ιερώνυμος με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Το νέο οριζόντιο lockdown επηρεάζει και τα Άγια Θεοφάνεια μιας και δεν θα γίνει ο Αγιασμός των Υδάτων σε εξωτερικούς χώρους. Η λειτουργία θα γίνει εντός των ναών αλλά χωρίς την παρουσία πιστών. Είναι πραγματικά απορίας άξιο το γιατί δεν θα μπορούσε να γίνει ο Αγιασμός κανονικά σε εξωτερικό χώρο αφού έτσι και αλλιώς δεν θα υπήρχαν οι πιστοί. Αντί να γίνει η λειτουργία εσωτερικά θα γίνονταν εξωτερικά. Τι αλλάζει άραγε; Η κυβέρνηση δεν φαίνεται να συμμερίζεται καθόλου το γεγονός ότι αυτή η μέγιστη γιορτή της Ορθοδοξίας πρέπει να γίνει «εν υπαίθρω», όπως ακριβώς είχε κάνει και ο Ιησούς ο οποίος βαπτίστηκε στον Ιορδάνη ποταμό. Για μια ακόμα φορά πλήττεται βάναυσα το θρησκευτικό συναίσθημα και αλλοιώνεται ο συμβολικός χαρακτήρας του Αγιασμού των υδάτων με πρωτοφανή τρόπο. Και φυσικά, αυτό αποτελεί ακόμα μια προκλητική απόφαση για την Ελληνική Εκκλησία η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει σταθεί καθόλου στο ύψος των περιστάσεων όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλο άρθρο μας που μπορείτε να το δείτε ΕΔΩ. […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *